torsdag 26 februari 2009

Lång har-gjort lista...

...har det blivit de gångna dryga två veckorna.

Bl a har jag
...varit i Schweiz och åkte skidor.
...kommit hem till jobb (massor av...) och lägenhet (massor att göra...).
...medverkat på en nära väns bröllop, bl a genom att ha hennes numera svägerska och dennes sambo boendes i ovannämnda nyinflyttade lägenhet.
...varit på tre dejter med samma man och därefter fått totalpanik för jag inser att jag inte är intresserad och kanske inte heller redo för någonting annat än lättsam samvaro. Egentligen.
...åkt till Riga och undervisat.

Just nu sitter jag på mitt hotellrum och läser gamla mejl mellan A och mig. Jag gråter stormfloder. Och inbillar mig att det är bra att kunna se och känna hur mycket kärlek det fanns mellan oss så länge. Innan det inte fanns det längre. I alla fall inte från hans sida. Ajaj. Det gör ont. Men lite katarsiskt är det nog allt.

Åter till misären.

Jag vill ju bli hel igen.

Inga kommentarer: