torsdag 29 januari 2009

Mot dumhet...

...har gudarna alltid kämpat förgäves.

Eller nåt sånt klokt.

Det är tyvärr en klen tröst när jag tampas med dessa idioter till styrelse i min blivande-brf. Trots att banken inte är det minsta oroade över min betalningsförmåga, och trots att jag intygat att jag får multum per månad i stipendium t o m sommaren 2010 från FinaForskningsstiftelsen - vartefter jag är projektfinansierad av FinaForskningsrådet i ytterligare några år, så kräver de att jag deponerar sex månadsavgifter under två år. För att jag är en ekonomisk risk.

Haha.

Den enda fördelen jag kan komma på är att jag i alla fall kommer ha en god ursäkt för varför jag - civilekonom och ekonomie doktor - inte ska sitta med i sagda styrelse. Det brukar ju annars vara en stor risk att man åker dit, om man är som jag (läs, kan redovisning, grundläggande affärsjuridik osv.). Men jag är ju en ekonomisk risk. Och då blir jag ju direkt olämplig som styrelseledamot. Eller hur?!

Inga kommentarer: