lördag 22 november 2008

Andra gången gillt?

OK. Nu har jag vunnit budgivningen på en lägenhet. Två gånger. Tror ni att det räcker, eller?

Så här. I torsdags så ringde mäklaren och sa att nu är det så att de paret som bjuder mot dig vill komma och se lägenheten igen i helgen (mannen hade inte sett den, uppenbarligen - hur man nu kan bjuda mångmiljonbelopp i ett sådant läge, men alla är vi olika). Men de var inte säkra på att gå vidare. Och då ville säljarna avsluta processen. Strålande sa jag. Och blev jätteglad. Enda fnurran var att det skulle dröja till på måndag innan vi sker. Eh, ok sa jag. Om det inte går innan så får det väl bli så (säljarna var bortresta).

Mistake.

På fredagens morgon ringer mäklaren igen. Nu hade 'de osedda paret' lagt ett högre bud. Så vår muntliga avtal var inget värt. Usch vad arg jag blev. Man måste ju ändå ha lite vett och etikett i affärer. (Jag är disputerad ekonom, så jag står för att man kan, ska och MÅSTE vara ekonomisk OCH etisk). Hurusom. Jag funderade vidare om jag bara skulle skita i alltihop. Men lägenheten. Det var ju mitt HEM.

Så jag bjöd igen. Och nu la sig paret - en gång (igen) för alla? Vi får väl se. Jag har i alla fall krävt att skriva avtal imorgon med ombud som har fullmakt.

Håll tummarna, vänner!

2 kommentarer:

Dina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dina sa...

Håller självklart tummarna. Hårt!