lördag 15 november 2008

Vagn 3 plats 7

På väg till STO efter upplyftande konferens i GBG. Tur att den var bra. Jag förlorade en budgivning i fredags. Blä. Så det är nya tag imorgon.
Med anledning av att jag åkt tåg längre än vanligt* så tänker jag ge några reflektioner.

Tyst vagn. Det är en bra idé. Fast inte är det väl så smart att den ligger mitt i tåget. Där alla ska springa förbi och gå på toaletten och allt vad det är. Nä SJ. Här måste man nog tänka om. Varför inte lägga tysta avdelningen i vagn 6. Alltså den vagn som ligger slutet på tåget. Där ingen går om de inte ska vara just där. Då kan man snacka om tyst och lugnt. Kanske något att föreslå till kundtjänst?

Sen måste jag bara beklaga mig igen och igen för det minimala utrymmet vid borden. Hallå. Vi är LÅNGA i Sverige. Jag vill inte leka benkrok under bordet.

*Till Linköping är det ca 1 timme och 45 minuter med X2000. Något längre till Sveriges andra sida. Det märks.

3 kommentarer:

Kraka sa...

Det är ett bra tag sedan jag åkte tåg - i alla fall i Sverige och om man inte räknar pendeltåg förstås. Senaste tågresan var mellan Beijing och Piongyang, en nätt liten resa på 25 timmar. :-)

Fröken Dr sa...

Huga!
Jag minns när jag åkte till Riksgränsen med tåg. Det tog ca 20 timmar också. Kul upp, för då var humöret på topp och vi hade laddat med god mat osv. Mindre roligt var det ner, eftersom vi fick proviantera i deras lilla butik där uppe plus att det inte var natttåg. Lång, lång, låååång dags färd var det...

Kraka sa...

Vi åkte bara tåg åt ena hållet, vi flög tillbaka till Beijing.
Det var enormt spännande att åka tåg genom KIna och sedan Nordkorea. Man ser ju en hel del när man tittar genom ett tågfönster. Nordkorea är ett otroligt vackert land!