torsdag 6 november 2008

Tonläget

Jag kan konstantera att följande gäller just nu:

Pepp (=huvud högt med bestämda steg mot framtiden, eller åtminstone busshållplatsen)
Dvorak - New World Symphony
Timbuktu - The Botten is Nådd
Texas - Inner Smile
Marilyn Manson - This Is The New Shit

Depp (=lyssna inte på detta på bussen för du kan börja grina)
Håkan Hellström - Hos Dig är jag Underbar
U2 - All I Want Is You
Bruce Springsteen - Dancing in the dark

Det ska bli intressant att se var tonläget är om några veckor...

3 kommentarer:

Kraka sa...

Det är lustigt det där hur vissa låtar påverkar en. Jag lyssnar just nu mycket på gamla låtar från "förr" och förflyttas till ett "då" som spgelar sig i mitt "nu". Musik är mer betydelsefull än man kanske först anar. God idé att "tonsätta" sitt liv som du gör.

Kraka sa...

Du är utmanad på min blogg http://kraka.moah.se

Dina sa...

En låt som av en händelse blev populär och spelades mycket precis när jag skiljde mig: "I will survive".
Fylls fortfarande av den där jäklaranamma känslan när jag hör den...