söndag 23 november 2008

Två avtal på två timmar

Klockan 1240 undertecknade jag köpeavtalet för min lägenhet. Från och med den 5/2 har jag mitt hem i Vasastan.

Klockan 1420 underteckande jag bodelningsavtalet för det som inte längre är mitt förhållande. Från och med tisdag (då lånejoxet på banken ordnas) har jag inget hus i Linköping.

Jag är lycklig, förtvivlad, lättad, sorgsen, trött, upprymd. Allt. På en gång. Gott så. Jag behöver inte välja. Det är jag alltihop.

Och nu ska jag även vara forskare och skriva klart det här utkastet till ansökan.

Jag kan det också.

4 kommentarer:

Kraka sa...

Grattis och lycka till!

Dina sa...

Grattis till lägenheten.
Klart det är blandade känslor...

Sanna sa...

Grattis! Lättnad och sorg i en salig blandning, förstås. Det tar tid, men det är skönt att ha sin egen lya att ta sig den tiden i.

Får man komma över bron med en blomma sedan?

Kram!

Fröken Dr sa...

Jag ska väl ha en inflyttningsfest vad det lider. Varmt välkommen då! Jag har MASSOR med plats :D