lördag 8 november 2008

Två visningar...

...kanske fyra blir det imorgon. Jag har sållat hårt. Allting som inte har en vettig planlösning har jag valt bort. Det är mycket som faller på det kravet, märker jag.

Av de som blev kvar är en på tok för dyr, men helt fantastiskt. Att jag ska kolla på den beror på att den bara ligger två kvarter från den andra lägenheten som jag verkligen gillar och som är mer överkomlig i pris.

Sen är det två som ligger i ett område som jag inte hade tänkt mig bo. Men det kanske vore smart att kolla hur det ser ut där ändå. Det är ju liiiite billigare utanför tullarna, liksom.

Resten av dagen har gått åt till att göra iordning mitt övernattningsrum, som kommer få agera permanentbostad under en tid. Det blev även en promenad med moster och mor. Solen sken, det doftade rök och blöta löv. Härligt!

Till middag blev det gryta på långkokt, rimmad oxbringa med rotfrukter. Mums!

Sammantaget har det alltså varit en helt vanlig, BRA dag. Givet den turbulens jag lever med just nu känns det som en värdeful gåva. Något som är värt att skriva om, helt enkelt!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Livet går vidare. Och kan kännas riktigt bra vissa dagar. Det gör mig glad att du känner så!

Hoppas att drömlägenheten comes your way soon.

Stor kram!

Dina sa...

Hur mår du?
Kram